אדם הגיע לקופת המופעים, הגיש 100 שקל לקופאי וקיבל בתמורה 10 כרטיסים. לא התקיימה כל תקשורת מילולית או אחרת בין השניים. כיצד ידע הקופאי שהאיש מעוניין ב-10 כרטיסים ולא בכרטיס אחד עם עודף?
(סקרנים? הדרך לפתרון בהמשך המאמר)
כך בפשטות מדהימה לוכדות את תשומת ליבי מספר שורות. ערמת עיתוני הבוקר, המוספים הכלכליים ושני ספרים מרתקים מוסטים הצידה.
אדם הגיע לקופת המופעים, הגיש 100 שקל לקופאי וקיבל בתמורה 10 כרטיסים. לא התקיימה כל תקשורת מילולית או אחרת בין השניים. כיצד ידע הקופאי שהאיש מעוניין ב-10 כרטיסים ולא בכרטיס אחד עם עודף?
(סקרנים? הדרך לפתרון בהמשך המאמר)
כך בפשטות מדהימה לוכדות את תשומת ליבי מספר שורות. ערמת עיתוני הבוקר, המוספים הכלכליים ושני ספרים מרתקים מוסטים הצידה.
עצור, מצב חדש, אני מרגיש מעין קריאה מתריסה נגדי הבודקת את יכולותיי האישיות. החידה מקבלת סדר עדיפות ראשון. חובת ההוכחה מוטלת לפתחי.
כך חידה פשוטה הנקראת באופן אקראי מושכת תשומת לב גבוהה, ומזכירה לי את התובנה העסקית, גם נשמתה של השיווק היא חדוות הגילוי של הלקוח.
היכולת לצוד את מבט הלקוחות הינה מיומנות שכל איש שיווק רוצה להתכבד בה. הרעיון המרכזי הסובב כאן הוא פשוט, מה שמעניין אותנו בחיי היום יום ימשוך אותנו גם בעסקים, המיומנות היא לקחת את הסקרנות צעד אחד קדימה ולתרגם אותה לחשיפה שיווקית בעלת ערך. החידה היא אחת מהן.
קשה להישאר אדיש לחידה טובה, מאמץ ראשוני תמיד יתקיים, גם בקרב אלה שלא יודו בכך. ההתמודדות עם חידה טובה תעצים את המפרסם באמצעות יצירת חיכוך גבוה עם שם החברה הכרת יכולותיה ולעיתים תאלץ את הפות להיחשף לפרטים מסוימים ששום פרסום לא היה מספק. רוצים דוגמאות? בבקשה.
בסוף 2007 פרסמה חברת HONDA חידה באתר וואלה, חמיצר הגה ממוחו הקודח מספר שורות המסתירות שתי מילים בלבד (קונצרן ו-אגדה). לפותר החידה הובטח פרס יקר ערך, מכונית הונדה היברידית שובה עין שהתנוססה לה בגאון.
המספרים? 130,000 ניסיונות לפיתרון, 130,000 ניסיונות מתועדים של אלו שחשבו,
העזו לנסות ונכנסו לאתר בתקווה לפיצוח. המספר אינו כולל את שאר הנחשפים
(בדרך כלל המספרים גבוהים בהרבה בקרב הנחשפים שאינם מנסים)
מודעת הדרושים המקורית ביותר נזקפת לחברת GOOGLE הידועה. על שלטי חוצות פורסמה הנוסחה הבאה:
First 10-digit prime found
In consecutive digits of e
הנוסחא הוקפה בסוגריים משתי קצותיה ובצידה הימני התווסף: COM.
כך, ללא לוגו, טלפון או כל אמצעי התקשרות אחר מוצגת נוסחא מעורפלת וכבדה. חידה.
אני מאמין שרובכם הרגיש כמוני, חוסר אונים.
אנשי מחשבים ובעלי יכולות מתמטיות מפותחות, הבינו את העניין, פתרו ומצאו מספר המשמש ככתובת אינטרנטית. בסופו של דבר "המבוקשים" שפתרו התבקשו שלוח את קורות חייהם לעבודה הנכספת ב- GOOGLE.
בעיני ההדיוטות החידה הייתה שונה, מי עומד מאחורי המודעה? סקרנות שפתרונה הוא "הישג", גם כאן GOOGLE זכתה לחשיפה נאותה.
אם גם אתם רוצים לסקרן את לקוחותיכם, אתם מוזמנים לחוד להם חידה, אם אין ברשותכם תקציב לפרס בעל עך גבוה שיצור מיקוד ומוטיבציה לפיתרון, שימרו על פשטות והגישו חידה פשוטה, לא קשה מדי, אך גם לא קלה מדי, זו ייחודה של החידה.
(סקרנים? הדרך לפתרון בהמשך המאמר)
כך בפשטות מדהימה לוכדות את תשומת ליבי מספר שורות. ערמת עיתוני הבוקר, המוספים הכלכליים ושני ספרים מרתקים מוסטים הצידה.
אדם הגיע לקופת המופעים, הגיש 100 שקל לקופאי וקיבל בתמורה 10 כרטיסים. לא התקיימה כל תקשורת מילולית או אחרת בין השניים. כיצד ידע הקופאי שהאיש מעוניין ב-10 כרטיסים ולא בכרטיס אחד עם עודף?
(סקרנים? הדרך לפתרון בהמשך המאמר)
כך בפשטות מדהימה לוכדות את תשומת ליבי מספר שורות. ערמת עיתוני הבוקר, המוספים הכלכליים ושני ספרים מרתקים מוסטים הצידה.
עצור, מצב חדש, אני מרגיש מעין קריאה מתריסה נגדי הבודקת את יכולותיי האישיות. החידה מקבלת סדר עדיפות ראשון. חובת ההוכחה מוטלת לפתחי.
כך חידה פשוטה הנקראת באופן אקראי מושכת תשומת לב גבוהה, ומזכירה לי את התובנה העסקית, גם נשמתה של השיווק היא חדוות הגילוי של הלקוח.
היכולת לצוד את מבט הלקוחות הינה מיומנות שכל איש שיווק רוצה להתכבד בה. הרעיון המרכזי הסובב כאן הוא פשוט, מה שמעניין אותנו בחיי היום יום ימשוך אותנו גם בעסקים, המיומנות היא לקחת את הסקרנות צעד אחד קדימה ולתרגם אותה לחשיפה שיווקית בעלת ערך. החידה היא אחת מהן.
קשה להישאר אדיש לחידה טובה, מאמץ ראשוני תמיד יתקיים, גם בקרב אלה שלא יודו בכך. ההתמודדות עם חידה טובה תעצים את המפרסם באמצעות יצירת חיכוך גבוה עם שם החברה הכרת יכולותיה ולעיתים תאלץ את הפות להיחשף לפרטים מסוימים ששום פרסום לא היה מספק. רוצים דוגמאות? בבקשה.
בסוף 2007 פרסמה חברת HONDA חידה באתר וואלה, חמיצר הגה ממוחו הקודח מספר שורות המסתירות שתי מילים בלבד (קונצרן ו-אגדה). לפותר החידה הובטח פרס יקר ערך, מכונית הונדה היברידית שובה עין שהתנוססה לה בגאון.
המספרים? 130,000 ניסיונות לפיתרון, 130,000 ניסיונות מתועדים של אלו שחשבו,
העזו לנסות ונכנסו לאתר בתקווה לפיצוח. המספר אינו כולל את שאר הנחשפים
(בדרך כלל המספרים גבוהים בהרבה בקרב הנחשפים שאינם מנסים)
מודעת הדרושים המקורית ביותר נזקפת לחברת GOOGLE הידועה. על שלטי חוצות פורסמה הנוסחה הבאה:
First 10-digit prime found
In consecutive digits of e
הנוסחא הוקפה בסוגריים משתי קצותיה ובצידה הימני התווסף: COM.
כך, ללא לוגו, טלפון או כל אמצעי התקשרות אחר מוצגת נוסחא מעורפלת וכבדה. חידה.
אני מאמין שרובכם הרגיש כמוני, חוסר אונים.
אנשי מחשבים ובעלי יכולות מתמטיות מפותחות, הבינו את העניין, פתרו ומצאו מספר המשמש ככתובת אינטרנטית. בסופו של דבר "המבוקשים" שפתרו התבקשו שלוח את קורות חייהם לעבודה הנכספת ב- GOOGLE.
בעיני ההדיוטות החידה הייתה שונה, מי עומד מאחורי המודעה? סקרנות שפתרונה הוא "הישג", גם כאן GOOGLE זכתה לחשיפה נאותה.
אם גם אתם רוצים לסקרן את לקוחותיכם, אתם מוזמנים לחוד להם חידה, אם אין ברשותכם תקציב לפרס בעל עך גבוה שיצור מיקוד ומוטיבציה לפיתרון, שימרו על פשטות והגישו חידה פשוטה, לא קשה מדי, אך גם לא קלה מדי, זו ייחודה של החידה.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il